Nu startar årets julkampanj!

Vintern och julen är den viktigaste insamlingsperioden för Göteborgs Räddningsmission, då vill många privatpersoner och företag skänka pengar till välgörenhet.  Årets kampanj bygger vidare på förra årets succé med enkla budskap kopplade till vårt swishnummer.  

– Vi vill påminna människor i Göteborg om hur enkelt det är att vara med och hjälpa andra människor på ett konkret sätt, säger Joachim Lundell som är insamlingsansvarig på Göteborgs Räddningsmission. Pengarna vi får in under kampanjen går till vårt arbete med att motverka hemlöshet och social utsatthet. 

Kampanjen smygstartar vecka 47 med spårvagnskyltar och pågår fram till jul. Vi kommer att synas på spårvagnar, i annonser i GP, ETC och GT/Expressen men även digitalt på gt.se och förstås i våra egna kanaler: facebook, instagram och webben. Vi kommer också att ställa ut golvställ hos de församlingar som är våra huvudmän och företagsvänner.  

– Gåvor från privatpersoner och företag har ökat generellt i Sverige de senaste åren och utgör en viktig del i finansieringen för oss ideella organisationer. Medel som inte är kopplade till avtal eller specifika projekt, kan vi istället fördela där det som bäst behövs. Och behoven är tyvärr fortsatt stora, förklarar Joachim. Antalet hemlösa ökar i Göteborg, inte minst bland barnfamiljer.  

Kampanjen är framtagen i samarbete med en av våra företagsvänner, Cordovan Communication.